Reklama firmy

Projektowanie opakowań to niezwykle ważny krok – powinno się go wykonać w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę często – o ile nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak istotne jest pierwsze wrażenie.

Przenigdy nie mamy drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie (zobacz także: projekt graficzny). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą towarów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z kluczowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu jedynie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. O ile myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, musimy poszerzyć nasze horyzonty. Musimy brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie użytkownika końcowego, ale także wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Musimy także zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań często brakuje szczerości w określaniu, czym ze starannością jest oferowany przez nas produkt (dodatkowe informacje: sprawdź więcej informacji o projektach graficznych). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę bardzo często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. Rzeczywiście w tym przypadku najczęściej kupujemy zwyczajne herbatniki, a czekoladę musimy bez wątpienia dodać sami. Jest to także częste zjawisko w grupie mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak aby nie oszukiwać klientów.

Zobacz również: https://www.iveno.pl/kalendarz-ksiazkowy-tygodniowy-a5-wieczny