Zasady projektowania graficznego są jak klocki. Właściwie każdy z nich nakłada się na siebie, aż powstanie podstawa do wykonania czegoś wyjątkowego – niezależnie od tego, czy projektujesz logo, stronę www, czy ilustrację na zamówienie. O ile pragniesz poznać wszystkie podstawy projektowania graficznego, to bardzo dobrze trafiłeś, ponieważ omówimy je wszystkie.
Projektowanie graficzne to sztuka, która wymaga poświęcenia sił i czasu. Projekt wizualny – bardzo istotne zasady Jeśli chodzi o projektowanie, z całą pewnością powinno się być kreatywnym, niemniej jednak należy również zachować równowagę (zobacz: materiały reklamowe). Pomyśl o tym w ten sposób: gdybyś dekorował swój salon, nie próbowałbyś wcisnąć sofy, fotela, stolika kawowego i stolików końcowych w jeden nieznaczny kącik, prawda? Nie, rozłożyłbyś te elementy w całym pokoju, ażeby pozyskać równowagę. W przypadku projektowania graficznego jest wnikliwie analogicznie. Linie i kształty stanowią podstawę projektów, a sposób ich wykorzystania może całkowicie zmodyfikować ich wygląd i wrażenie (zobacz także: sprawdź więcej informacji o identyfikacji wizualnej). Twoje logo jest twarzą Twojej marki. Kształty, które zastosujesz w swoim logo, wpłyną na to, jak odbiorcy będą Cię postrzegać. Linie i kształty, których używasz w swoich projektach, są częścią jeszcze większego obrazu, zwanego tożsamością marki. Kolory, które wybierasz do swoich projektów, mają kluczowe znaczenie nie tylko dla ogólnej estetyki, niemniej jednak także dla tego, jak dobrze Twoje projekty łączą się z odbiorcami (co ostatecznie przekłada się na wyniki). Jeśli pragniesz wykorzystać kolor na swoją korzyść, powinieneś zrozumieć, jak właściwie każdy kolor wpływa na odbiorców. Kolor czerwony w każdym momencie przyciąga uwagę, a niebieski odcień uspokaja zmysły.
Sprawdź: www.whiteart.pl/projektowanie-stron-www