Kampania ulotkowa, dokładnie tak samo jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja w gronie narzędzi marketingowych, która stale się odnawia. Ale nie chodzi jedynie o ulotki: można również dostarczać bezpłatne próbki albo oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, a także wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi oznacza możliwość skutecznej reklamy firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (sprawdź: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o identyfikacji wizualnej).
Projekt graficzny – ulotki reklamowe
Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki albo broszury, która ma być wykonana. W współzależności od tego, jaką formę sprzedaży materiałów reklamowych wybrałeś, na prawdę dobry rozmiar będzie się różnił. O ile na przykład zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, na 100 procent lepiej będzie zaprojektować małe ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni albo torby, jednakże jeśli reklama ma być dostarczona do domów, format może być większy (sprawdź: materiały reklamowe). Dalszym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, łatwe geometryczne kształty o sporym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Istotne jest też określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, jeżeli kierujemy go do młodej lub starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał także decydujące znaczenie przy określaniu wielkości czcionki, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Polecam: http://www.idento.pl