Kampania ulotkowa, bardzo podobnie jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja w gronie narzędzi marketingowych, która przez cały czas się odnawia. Niemniej jednak nie chodzi tylko o ulotki: można również dostarczać bezpłatne próbki albo oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, a także wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi znaczy możliwość skutecznej promocji firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (zobacz także: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o materiałach reklamowych tworzonych dla firmy).
Schemat graficzny – ulotki reklamowe
Przede wszystkim powinno się wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki lub broszury, która ma być utworzona. W zależności od tego, jaką formę sprzedaży materiałów reklamowych wybrałeś, na prawdę dobry rozmiar będzie się różnił. Jeżeli już przykładowo zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, niewątpliwie całkiem dobrze będzie zaprojektować niezbyt duże ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni lub torby, jednak jeżeli marketing ma być dostarczona do domów, format może być większy (zobacz: projekt graficzny). Kolejnym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, proste geometryczne kształty o dużym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Ważne jest także określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, o ile kierujemy go do młodej lub starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał także decydujące znaczenie przy określaniu wielkości fonty, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Polecamy: https://www.whiteart.pl/portfolio/branza/budownictwo