Projekt opakowania musi być charakterystyczny, innowacyjny i ekscytujący, niezależnie od tego, czy chodzi o pudełka, butelki, tubki, etykiety, torby czy kartony, które trzeba zaprojektować. Ale projektowanie opakowań to nie tylko i wyłącznie samo opakowanie. Powinien on również uwzględniać cały łańcuch dostaw, od półki sklepowej do konsumenta końcowego.
Czynniki te są analizowane przy użyciu takich narzędzi, jak wizualizacja 3D, optymalizacja kosztów oraz bogaty wybór materiałów i próbek opakowań.
Projektowanie opakowań graficznych
Projektowanie graficzne opakowania ma kluczowe znaczenie i często decyduje o przyszłości produktu (zobacz także: materiały reklamowe). Musi być zarówno wizualny, jak i funkcjonalny. Projekt opakowania ma co najmniej dwa wymiary. Chodzi o materiał, kształt i wymiary, czyli projekt strukturalny. Produkt musi zmieścić się na palecie, w ciężarówce, na półce sklepowej, w lodówce i tak dalej. Ale także do linii napełniającej. Projekt opakowania to też projekt wizualny i identyfikacja produktu (warto sprawdzić: dodatkowe informacje o materiałach reklamowych). Pozycjonowanie ma kluczowe znaczenie dla marketingu, a to zadanie dla opakowań. W sklepie ogólnospożywczym lub supermarkecie to właśnie opakowanie na żywność będzie pierwszym krokiem w procesie podejmowania decyzji przez konsumenta. Natomiast stworzenie przyciągającego wzrok projektu opakowania na żywność to nie tylko i wyłącznie wykorzystanie przyciągających uwagę kolorów. Projektowanie opakowań żywności to środek przekazu, który powinien współgrać z istniejącą marką, a równocześnie podkreślać wyjątkowość żywności. Opakowania do żywności to pod wieloma względami coraz ważniejsza gałąź przemysłu. Zarówno nacisk na zrównoważony charakter opakowań, możliwy dzięki innowacjom w zakresie materiałów i procesów produkcyjnych, jak i na tzw. okres przydatności do spożycia towarów spożywczych, czyli czas, jaki upływa od wyprodukowania towaru do jego spożycia, bez zagrożenia dla zdrowia.
Sprawdź tutaj: www.iveno.pl/kalendarze-ksiazkowe-a4