O czym pamiętać zlecając reklamę

Projektowanie opakowań to bardzo ważny krok – należy go wykonać w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę często – jeśli nie za każdym razem – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak istotne jest pierwsze wrażenie.

Przenigdy nie mamy drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie (źródło: materiały reklamowe). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt wizualny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą produktów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z podstawowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu wyłącznie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, musimy poszerzyć nasze horyzonty. Powinniśmy brać pod uwagę nie tylko użytkownika końcowego, ale również wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Powinniśmy także zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań na prawdę bardzo często brakuje szczerości w określaniu, czym z dokładnością jest oferowany przez nas produkt (zobacz także: przeczytaj więcej o reklamie firmy). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę bardzo często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. Faktycznie w tym przypadku najczęściej kupujemy zwykłe herbatniki, a czekoladę powinniśmy oczywiście dodać sami. Jest to także częste zjawisko w kategorii mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak ażeby nie oszukiwać klientów.

Więcej: https://www.iveno.pl/firma