Nie jest niczym zaskakującym fakt, że jedną z najczęściej pożyczanych i podkradanych innym ludziom rzeczy są długopisy. W szkole, na uczelni, w pracy, u lekarza, na poczcie i w wielu, wielu innych miejscach, nieraz znajdujemy się w przypadku, w której potrzebujemy użyć długopisu, a nie mamy go akurat pod ręką.
Właśnie z tego względu obrót długopisów pomiędzy ludzi jest wielki. Wędrują one często z rąk do rąk, co chwilę zmieniając posiadacza.
W związku z tym, jeżeli już zależy nam na skutecznej, ale i stosunkowo taniej reklamie naszej firmy czy przedsiębiorstwa, warto przemyśleć zareklamowanie się poprzez długopisy reklamowe. Koszt produkcji najprostszych długopisów z odpowiednim napisem, logo bądź innym rysunkiem nie jest wysoki, jednakże mamy stuprocentową gwarancję, że nasza reklama dotrze do de fakto sporej grupy odbiorców.
Nawet jeśli może się wydawać nam, że nie poświęcamy zwykle zbyt sporo uwagi nadrukom na długopisach reklamowych, są one nieodłącznym elementem naszej codzienności. Za każdym razem, gdy sięgamy po taki długopis, nasz wzrok pada na charakterystyczny slogan bądź logo danej marki. W ten sposób w naszym umyśle kodujemy niewątpliwe informacje. Od tej pory, słysząc o danej firmie, o której istnieniu poinformował nas długopis reklamowy, nie wydaje nam się ona całkiem obca. W przypadku zaś, gdy potrzebujemy konkretnej usługi, w naszej pamięci odnajdziemy hasło bądź nazwę firmy, która może nasze potrzeby i wymagania spełnić.
Długopisy reklamowe wydają się szalenie niepozorne, ale ich sposobów i oddziaływanie często przekracza nasze wizje.